Wikia

Bodyguard (Afkorting: BG of Body)

De Lijfwacht Edit

De Lijfwacht is een Stad Beschermen rol. Hij kan elke nacht iemand beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen gaan hij en de aanvaller dood.

Informatie:

  • Onderzoekersresultaat: Lijfwacht/Peetvader/Pyromaan/Beschermer
  • Sheriff-resultaat: Je doelwit is niet verdacht.
  • Raadgeversresultaat: Je doelwit is een Lijfwacht.
  • Uniek? Nee.
  • Aanval: Normaal.
  • Verdediging: Nee, maar wel met zijn vest.

Mechanica Edit

De Lijfwacht heeft een vrij ingewikkelde mechanica, gelukkig valt hij snel te begrijpen als je wat ervaring hebt met het spel. De Lijfwacht kiest dus elke nacht iemand met beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen, gaan de Lijfwacht en de aanvaller dood. Als er meerdere aanvallers zijn, gaat de persoon dood die als eerst de lobby gejoined was. Als de Lijfwacht een Pyromaan beschermt die iedereen in brand gaat zetten, dan gaan de Lijfwacht en de Pyromaan dood want dat telt als aanval. Hetzelfde geld voor een Vampieren Jager die een Vampier vermoord. De Lijfwacht en de Vampieren Jager gaan dood. Wel is dan duidelijk dat de beschermde persoon wel een Vampier moet zijn. Ook heeft de Lijfwacht 1 vest dat hij kan gebruiken.

Tactieken Edit

Je kan het beste de Burgemeester beschermen, want de Dokter kan die niet beschermen. Ook moet je proberen van de radar te blijven, want de Lijfwacht is een erg verdachte claim, als je zegt dat je het bent! Peetvaders en Pyromanen zeggen vaak Lijfwachten te zijn namelijk. Ook kan je dag 1 zeggen: Ik denk dat Karel wordt aangevallen, en vervolgens bescherm je Karel. Bedenk wel dat dit je verdacht kan maken en dat je misschien wordt geblokkeerd door de Cipier of de Consorte.

Cosmetica Edit

Er is ook een personage voor de Lijfwacht beschikbaar in de winkel. Je kan hem kopen voor 1040 Dorp Punten of 4160 Merit Punten.

Around Wikia's network

Random Wiki