Wikia

De Mafia heeft een simpel doel, dood alle Stad en neutrale personen. Meestal heeft de Mafia standaard Rollen, Maar in "Custom Mode" zijn er specifieke Rollen. Alle Mafia leden kunnen 's nachts met elkaar spreken, wat hun rol ook is. Elke Mafia member dat niemand moet vermoorden zal "Mafioso" worden waneer er geen mafiamoordenaar meer is.

Sommige mafia rollen nemen wat tijd in om ze te leren om hun team to overwinning te leiden.

List of MafiaEdit

Rol Naam Engels Rol Naam Rol Categorie Rol Uitleg
Godfather Peetvader Mafia Vermoorden Vermoord elke nacht iemand, jij bent de baas.
Blackmailer Chanteur Mafia Helper Chanteer elke nacht 1 persoon.
Consigliere Raadgever Mafia Helper bekijk elke nacht 1 persoon voor hun specifieke rol.
Consort Gezelschap Mafia Helper Leid elke nacht iemand af.
Disguiser Vermommer Mafia Bedrieger Kies een persoon om je als hem te vermommen.
Framer Beschuldiger Mafia Bedrieger Kies elke nacht 1 persoon om die persoon te beschuldigen. Die persoon lijkt dan op Maffia.
Janitor Schoonmaker Mafia Bedrieger Kies een persoon om s'nachts schoon te maken.
Mafioso Mafioso Mafia Vermoorden Volg de Peetvader zijn orders.
Forger Vervalser Mafia Bedrieger Verander het laatste briefje van iemand die sterft.
Ambusher Ambusher Mafia Vermoorden Ga elke nacht op wacht staan bij iemand's huis. Je vermoord dan een bezoeker.
Hypnotist Hypnotiseur Mafia Bedriegen Geef elke nacht iemand een 'herinnering'. Deze persoon krijgt dan een vals bericht, bijvoorbeeld dat hij was geheeld een angevallen.

Strategie Edit

Algemene strategie Edit

  • Plaats je naam en je rol in je laatste oordeel, samen met andere mafia rollen met namen van mensen die geen mafia zijn. Als je dood gaat denken de mensen dat deze mafia zijn, en zullen ze hun proberen een onschuldige op te hangen.
    • Gebruik dit enkel als laatste uitweg. Doe dit teveel, en je moet je strategie gaan veranderen
  • Je kan best altijd een 2de rol aanmaken voor als ze dit vragen of als je in de gevangenis zit:
    • Gevangenisbewaker (Jailor): Probeer zo overtuigend mogelijk te zijn. Als je het goed speelt laat hij je gaan, anders zal hij je vermoorden. Soms vermoord de Jailor ook neutrale rollen.
    • Onderzoeker (Investigator): De rol die je aanmaakt moet overeenkomen met die van de Investigator als hij zijn rol al heeft bewezen.
  • Wordt vervolgd

Around Wikia's network

Random Wiki