Wikia

Medusa is een rol die bij de categorie Coven Evil hoort. Dit is ook maar de enige categorie van de Coven.

Medusa kan elke nacht ervoor kiezen om iedereen te verstenen die haar bezoekt. Van die personen zie je dan alleen hun laatste brief die ze achterlaten. Hun rol is niet duidelijk. Zo weet je dus niet zeker of de laatste persoon in het briefje ook wel echt Medusa is. Het kan bijvoorbeeld een lid van de Maffia zijn geweest die bijvoorbeeld een briefje voor Uitkijk had gemaakt.

Als Medusa door de Onderzoeker wordt bekeken dan is dit het resultaat: Error. Beste uitkomst, hé?

Dit zijn wat tactieken voor Medusa:

  • Versteen elke nacht, dit kan wel gevaarlijk worden voor mensen die een overtuigend briefje achterlaten, zoals Investigators, Consiglieres, Escorts en Consorts. Deze kunnen namelijk ook echt worden nagetrokken.
  • Versteen bijna niet, alleen als je zeker weet dat het een goed plan is.
  • Je kan wachten tot dat je het Necronomicon hebt, het kan natuurlijk zijn dat je het nooit krijgt, omdat je eerst dood ging.
  • Heb een briefje voor een rol zoals Dokter klaar staan. Als een Medusa namelijk iemand vermoord, weet iedereen dat er Coven is. Misschien is er dan ook wel een Vergiftiger, en dan is Dokter een erg belangrijke rol.
  • Als een Onderzoeker je beschuldigd van 'Error' zijn, beschuldig hem dan van Beul of claim een andere nieuwe rol, zoals Vallenzetter.

Met het Necronomicon kan Medusa ook zelf mensen bezoeken.

Er is nog geen personage voor Medusa en deze rol is ook alleen beschikbaar met alle andere nieuwe rollen.

Around Wikia's network

Random Wiki