Wikia

Investigator. (Afkorting: Inv/Invest)

De Onderzoeker Edit

De Onderzoeker is een Dorp Onderzoeken rol. Hij kan elke nacht iemand aanklikken en krijgt dan een hint naar zijn rol. Dit kan hij elke nacht doen.

Bescherming Aanval Prioriteit Uniek? Uitkomst Onderzoeker Uitkomst Sheriff Uitkomst Raadgever
Geen Geen 4 Nee Onderzoeker/Raadgever/

Burgemeester/Vinder/

Pestdoorgever

Niet verdacht Je doelwit verzamelt informatie over anderen. Je doelwit is een Onderzoeker.

Mechanica Edit

Onderzoekers kunnen opgesloten mensen niet bekijken. Als een Vervalser je doelwit bezoekt, krijg je altijd het Vervalser resultaat, net zoals als je doelwit is behekst. Als je doelwit onder de benzine zit krijgt hij het Pyromaan resultaat. Dit is de volgorde van beïnvloeden:

De Vermommer kan zich voordoen als een andere rol. De Onderzoeker krijg dan ook het resultaat van die rol te zien.

Uitkomsten Edit

Dit zijn de uitkomsten die de Onderzoeker krijgt als hij iemand bekijkt:

Escorte/Chauffeur/Gezelschap/Hypnotiseur

Dokter/Vermommer/Serie Moordenaar/Drankjes Meester

Onderzoeker/Raadgever/Burgemeester/Vinder/Pestdoorgever

Uitkijk/Vervalser/Vergeetachtige/Coven Leider

Overlever/Vampieren Jager/Heks/Medusa/Psychische

Bodyguard/Peetvader/Pyromaan/Soldaat Ook mensen die benzine over zich heen hebben zijn dit.

Sheriff/Beul/Weerwolf/Vergiftiger

Burgerwacht/Veteraan/Mafioso/Piraat/Ambusher

Spion/Chanteur/Cipier/Beschermengel

Medium/Schoonmaker/Herrijzer/Necromancer

Beschuldiger/Nar/Vampier/Hex Meester Ook mensen die zijn bezocht door de Bechuldiger zijn dit of zijn behekst door de Hex Meester zijn dit.

Taktieken Edit

  • Als je iemand hebt bekeken, vraag ze dan voor hun rol. Als ze een andere rol zeggen dan die erbij staat, liegen ze. Pas wel op, want ze kunnen misschien onder de benzine zitten, of zijn bezocht door de Framer of ze kunnen zijn getransport. Ook kan het een Disguiser zijn.
  • Zeg niet te snel dat je Onderzoeker bent want de Maffia wil de Onderzoeker graag vermoorden omdat je een bedreiging bent voor hun.
  • Als je iemand vind die de resultaten heeft van een Doctor of een Bodyguard, vraag ze om jou te beschermen.
  • Schrijf altijd alles op in je laatste briefje, want je wil natuurlijk wel dat de rest van het dorp ook jou informatie kan benutten!
  • Maak noteringen van wat iedereen zegt te zijn.
  • Maak een lijstje met alle willekeurige rollen en wat die zijn. Als je bijvoorbeeld Ranked speelt schrijf je jezelf al bij Dorp Onderzoeken. Als er dan ook nog een Lookout doodgaat, dan zet je die er ook bij. Als er een weerwolf is en iemand is Sheriff, Executioner of Weerwolf, is hij dus verdacht.

Cosmetica Edit

Sherlock Holmes is het poppetje dat bij de Onderzoeker hoort.

Around Wikia's network

Random Wiki