Wikia

De Poisoner is een rol die bij de categorie Coven Evil hoort, net zoals alle andere rollen van de Coven. Poisoner betekend Vergiftiger.

De Vergiftiger kan er elke nacht voor kiezen om iemand te vergiftigen. Deze persoon krijgt ook een bericht dat hij is vergiftigd. Als de persoon eenmaal is vergiftigd kan hij nog door een persoon gered worden: de Dokter. De Doctor kan de persoon namelijk nog steeds helen. Door een Chauffeur kunnen ook andere leden van de Coven worden vergiftigd en hieraan dood gaan.

Als een Vergiftiger wordt bekeken door een Onderzoeker, dan is dit de uitkomst: Error. Erg interessant dus.

Dit zijn de tactieken voor de Vergiftiger:

  • Vergiftig mensen die waarschijnlijk niet worden geheeld, zoals een Medium of een Retributionist die al iemand heeft teruggebracht.
  • Vergiftig de Burgemeester, deze kan niet geheeld worden. Pas wel op: de Burgemeester wordt misschien bekeken door een Uitkijk.
  • Vergiftig de Dokter zelf, misschien kan hij zichzelf al niet meer helen.
  • Vergiftig de Uitkijk, deze kan jou spotten.
  • Val niet te veel op, maar ook niet te weinig. Anders wordt er misschien om je rol gevraagd.
  • Doe net of je een gewoon dorpslid bent als er een Coven wordt opgehangen en die niet meer te redden is.

Er is nog geen personage voor de Vergiftiger en deze rol is ook alleen beschikbaar als je met de nieuwe rollen speelt die in 1.6 zijn toegevoegd.

Around Wikia's network

Random Wiki